Tertulia sobre joana i de castella la boja i joana de arago la sana

Imagen del evento
Apuntados 4
Plazas libres 26
  • 📅
    fecha 24 ene 2024
  • 🕐
    comienza 11:00
  • 🪇
    Hombres y mujeres de 18 a 98 años
  • 📈
    Visitas 545

🗺  ¿Dónde se hace?

Norai Raval · Restaurant del Museu Marí­tim, Avinguda de les Drassanes, Barcelona

🌅  Punto de encuentro

Al bar-restaurant

📜  Información


La verdadera histí²ria de Joana I de Castella (la boja) i Joana d"Aragó (la sana).

Isabel I era reina de Lleó i Castella i Ferran II era rei de Catalunya i Aragó. Van tenir 5 fills: Isabel, Caterina, Maria, Joana i Joan.

Joan era prí­ncep i les altres eren infantes. Morta Isabel I i el princep Joan, Joana és nomenada princesa. Casada amb Felip d"í€ustria. Les corts de Toro i el Rei Ferran II la declaren boja o folla. Felip I és enverinat per Joana I. Els castellans no volen Ferran II i el fan fora a l"Aragó.

Ferran II tenia una amant a Cervera; Aldoní§a Roig d"Ivorra. Van tenir una filla borda de nom Joana d"Aragó.

Joana I de Castella va tenir 6 fills: Leonor, Isabel, Fernando, Catalina, Catalina i Carles. Tots vivien a Castella, menys Carles. En realitat Carles era fill bord de Felip I (el bell) i Joana d"Aragó.

A la mort de Ferran II, criden a Carles que ve de Flandes pels camí­ dels Alps fins a Gí¨nova - Barcelona.

Venen Joana d"Aragó i Carles i la seva mare el porta a Cervera per ensenyar-li on va ní¨xia. í‰s fals que va venir per Villaviciosa-Tazones.






👥  Apuntados



Regístrate o inicia sesión para apuntarte y ver a los apuntados


📄  Comentarios

Ángela 

Joaquim entenc que si estí s malalt no puguis venir perí² si penges una activitat en Amigos Barcelona, fora del teu grup, almenys podréis dir-lo. He vingut de fora expressament. Espero que et milloris el més aviat possible!

2024-01-17 11:21:47
Ángela 

Bon dí­a! ESTIC al restaurant, no us veig On esteu?

2024-01-17 11:04:17