Figaró-Montmany
Estació de tren del Figaró, a 9.05 h
El diumenge 5 de maig proposo fer
senderisme amb l’excursió del Figaró a La Garriga per una zona maca del
Montseny. Una bona ocasió per gaudir de la natura i fer amistat.
Sortirem de l’estació de tren del Fiagaró i
entrarem per la riera de la Vallcí rquera, molt frondosa i bella. Pujarem cap a
Can Planas. La pujada és fí cil, per pista ampla, perí² té desnivells forts en
algun moment. Arribarem a l’alzina de Can Valls, amb vistes prominents sobre el
Vallí¨s, Cingles de Bertí, Montseny... Comení§arem a baixar, passarem per l’ermita
de S. Cristí²fol i finalment baixada llarga i fí cil fins a La Garriga.
Ruta fí cil des del punt de vista tí¨cnic, i
d’exigí¨ncia moderada per la distí ncia i el desnivell. Cal estar acostumat a
caminar per camp i muntanya. El ritme de caminar no serí rí pid perí² tampoc ens
hi entretindrem... Un ritme constant amb les parades justes per menjar quan
toqui.
En la ruta ens ajudarem en tot el que
calgui perí² cadascú és responsable dels seus actes. Aquesta activitat és per
a adults i sense mascotes.
Cal portar calí§at esportiu o de muntanya, i
aigua i menjar (dinarem en ruta;
durant el recorregut no hi ha cap bar).
Com deveu haver notat, el punt de sortida
(Figaró) no és el mateix que el d’arribada (La Garriga). Tots dos punts tenen
estació de tren, per a les persones que vulguin anar i tornar amb tren (línia
R3). Jo aniré amb cotxe a La Garriga, pujaré al tren (a 8.58 h) i aniré al Figaró;
posteriorment recuperaré el cotxe a La Garriga.
Són 15 km, desnivell positiu 550 m (i una
mica més de desnivell negatiu: en conjunt hi ha més baixada que pujada). Podeu
veure el recorregut en aquest track de Wikilok (el final el farem una mica
distint i més fí cil del que surt en aquest track):
https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/11-dic-16-15-18-02-168294896
Quedem a 9.05 h a l’estació del Figaró. A
la sortida no anirem a cap bar, comení§arem a caminar quan estiguem tots (si
alguna persona vol anar primer a un bar, pot agafar el tren
anterior i tindrí mitja hora de temps extra per anar a un bar). Si alguna
persona perd el tren que arriba a 9.05 no l’esperarem, ja que el tren segí¼ent
tarda 1 h 30’ a passar.