Filmoteca de Catalunya, Plaça de Salvador Seguí, Barcelona
A la cua de la Filmoteca 17:30h
Jack Smight · 1966 · 121"
Programa: Centenaris: Lauren Bacall, Marlon Brando i Marcello Mastroianni.
Dimarts 13 Agost 2024 · 18:00
Sala Laya
Paul Newman encarna el detectiu privat Lew Harper, personatge (tot i que en l’original literari es diu Lew Archer) creat per Ross MacDonald, una de les figures bàsiques de la narrativa negra americana.
Cinema negre (en color) en estat pur que, en plena moda dels espies tecnificats a l’estil 007, recuperava el detectiu clàssic, alhora que presentava una atmosfera opressiva i fatalista poblada per personatges tèrbols entre els quals es movia aquest investigador alcoholitzat i maltractat per la vida.
La presència de Bacall és un homenatge als films de detectius de Bogart i, més concretament, a The Big Sleep, en aparèixer l’actriu sobre una cadira de rodes, tal com anava el General Sternwood al clàssic de Hawks. Estrenada com a Harper, investigador privado.
- Preu:4€, amb carnet de biblioteca 3€.
-Despres anirem a pendre un café, etc.