Museu d-Histí²ria de Catalunya, Plaza de Pau Vila, Barcelona
a la porta d-entrada del museu
Aquesta exposició ens permet endinsar-nos en l’ingent llegat de Pere Catalí i Pic, Francesc Catalí -Roca i Pere Catalí i Roca, tres fotí²grafs d’una mateixa nissaga i tres mí xims exponents de la fotografia a Catalunya. Les seves imatges no només són testimoni dels moviments i corrents artístics i culturals que es van produir al llarg del segle XX, sinó que també formen part de la iconografia de la histí²ria del nostre país.
Pere Catalí i Pic (1889-1971), la seva filla Maria í€urea (1920-1993) i els seus fills Francesc (1922-1998) i Pere (1923-2009) van néixer a Valls i el 1931 es van traslladar a Barcelona, on van romandre fins al final de les seves vides. Diverses circumstí ncies adverses van truncar els estudis dels tres fotí²grafs, perí² el seu taranní inquiet i l’afany de coneixement van forjar una formació autodidacta. Van treballar incansablement i l’atzar va portar els tres fotí²grafs a ser testimonis o, fins i tot, protagonistes d’alguns dels fets i de les fites més rellevants de la histí²ria i la cultura catalanes del segle XX. Maria í€urea Catalí , formada a la Llotja, participí , com a retocadora, en l’aventura fotogrí fica al costat del pare i els germans.
Una exposció fotográfica que no ens podem perdre.
Tinc 7 entrades disponibles, peró també les podeu demanar directament a la web del Museu d"Historia de Catalunya. El primer diumenge de mes es gratuit, peró s"ha de reservar.
Hola Lola, perdona, me olvidé decirte que vendría con una amiga, aún puedes apuntarla?
Gracias!!
2022-08-28 10:06:41Sí Lola, pero por lo menos cuando lo he intentado no da opción, he llamado y me han dicho que incluso siendo un grupo no hace falta ir con entrada, lo volveré a intentar…..
2022-08-27 13:44:36Lourdes, obviamente es día de entrada libre, por eso lo he puesto. La reserva previa se hace, como en todas partes, por cuestiones de aforo.
2022-08-27 12:07:53Hola! qué tal! en la web sale un banner poniendo que no hace falta entradas ya que és día de puertas abiertas, he llamado ahora al museo y me lo han confirmado, podemos ir sin entradas....
Saludos!
2022-08-27 11:01:08Hola María, te guardo una.
Apuntate a la actividad para que yo me acuerde.
2022-08-23 14:44:15Lola, te quedan entradas todavía? Sí es así, guí¡rdame una, por favor. Gracias!