Plaí§a de l-Assemblea de Catalunya, 08911 Badalona
Plaí§a de l-Assemblea de Catalunya, 08911 Badalona, Barcelona al costat del Museu de Badalona
Sabeu qué es BAETULO?? No??? Doncs... us esperem!!! jeje ;-)
Avui ens endinsem a la histí²ria de Baetulo (Badalona), una ciutat plena de vestigis romans que perduren a aquesta localitat. Es una de les ciutats mes antigues de Catalunya i la tercera en volum de població.
Una ciutat industrial amb un gran pasat rural Badalona té un encant especial. Qui no ha passejat pel Carrer del Mar o per la Rambla flanquejada per les altes palmeres?
La histí²ria de Badalona té el seu origen oficial vers l"any 100 aC amb la fundació de la ciutat romana de Bí¦tulo sobre el turó d"en Rosés, on actualment hi ha el nucli antic de la localitat. No obstant així², les primeres estructures urbanes dintre del territori del terme municipal van aparí¨ixer cap al segle segle IV aC al poblat ibí¨ric del turó d"en Boscí . El període romí va representar un període d"esplendor urbanístic i demogrí fic, amb un desenvolupament d"un important intercanvi comercial, especialment del vi.
L"entrada al segle XX va significar, de mica en mica, un desplaí§ament de les activitats tradicionals pesqueres i agrícoles. El tombant de segle, a més, va suposar un gran dinamisme cultural a Badalona, amb la fundació de diverses institucions i entitats, perí² les dues dictadures, la de Primo de Rivera i la de Franco, les van afectar. A més, Badalona es va convertir en objectiu dels bombardeigs durant la guerra civil a causa de la gran presí¨ncia d"importants indústries.
Grí cies al seu particular urbanisme, a les seves entitats culturals, socials i esportives, ha mantingut una identitat prí²pia com a municipi malgrat el creixement constant de la població i ha evitat que esdevingui una ciutat dormitori de Barcelona.
Després, al finalitzar la ruta,qui vulgui i l"hi vingui de gust, ens aproparem a a Rambla de Badalona a prendre un vermut, es un classíc si vas a Badalona!
Així que ens anem a coneixer aquesta bonica ciutat plena de histí²ria i d"encant! Us esperem!
A on? Quan?
DATA : 05/02/2023 - HORA : 10:00h - LLOC : Plaí§a de l"Assemblea de Catalunya, 08911 Badalona, Barcelona (al costat del Museu de Badalona)
PREU : ..............12€
PREU VIP : .......10€
INCLOU:
✔︎ Audio guia (per seguir la visita i no perdret res sense tenir que estar al costat de la guia)
✔︎ Ruta guiada por Maria Vallverdú
✔︎ Asseguraní§a d"accidents y RC
✔︎ IVA 21%
Per a la reserva pots fer l"ingrí¨s via BIZUM o transferencia a :
COMPTE: ES4401820846420201850639 BBVA, Maria Vallverdú Segura, o Bizum: Maria Vallverdú Segura 629813322 - referí¨ncia: BADALONA, i el teu nom
T"espero a aquesta ruta amb molta historia i molt d"encant!