Utilizamos 'cookies' propias y de terceros para mejorar nuestros servicios   Más información.


Òpera: aida

Merce       Merce, 60 TOP

Regístrate o inicia sesión para apuntarte


fecha 22 ene 2020

comienza 20:00

orientado Hombres y mujeres & Todas las edades

¿Dónde se hace?

Gran Teatre del Liceu

Adreça: La Rambla, 51-59

Top organizador   312   

Información

Compra d'entrades: https://liceubarcelona.koobin.com/index.php?action=PU_evento&Ev_id=40617

Cadascú compra la seva entrada.  Preu: a partir de 15€ en el 5è pis 

La històrica producció amb escenografia de Mestres Cabanes torna al Liceu amb Pirozzi i Margaine i Meade

L’Aida dels nostres pares, dels nostres avis o dels nostres besavis. Tornen els decorats hiperrealistes de Josep Mestres Cabanes, realitzats el 1945 i que mostren amb tota la seva esplendor la gran escola de l’escenografia catalana. Sempre al servei de la pompositat —però també de l’intimisme— de l’antepenúltima òpera de Verdi, els decorats de l’artista manresà segueixen la tradició de l’historicisme sense caure mai en el kitsch.

Amb Aida, un Verdi de 58 anys demostrava la seva força gegantina i la seva saviesa musical i teatral en escriure un drama intens, una òpera sobre el triangle amorós que condueix Aida, Amneris i Radamès a plasmar la passió, l’amor i l’odi fins a les últimes conseqüències. El rerefons de l’antic Egipte —l’òpera es va escriure per celebrar la inauguració del canal de Suez— és l’excusa per tractar la temàtica amb grans escenes simfonicocorals, sense oblidar les magnífiques àries que recorren l’extensa partitura.

Debut de la soprano nord-americana Angela Meade al Liceu.

La històrica producció amb escenografia de Mestres Cabanes torna al Liceu amb Pirozzi i Margaine i Meade

L’Aida dels nostres pares, dels nostres avis o dels nostres besavis. Tornen els decorats hiperrealistes de Josep Mestres Cabanes, realitzats el 1945 i que mostren amb tota la seva esplendor la gran escola de l’escenografia catalana. Sempre al servei de la pompositat —però també de l’intimisme— de l’antepenúltima òpera de Verdi, els decorats de l’artista manresà segueixen la tradició de l’historicisme sense caure mai en el kitsch.

Amb Aida, un Verdi de 58 anys demostrava la seva força gegantina i la seva saviesa musical i teatral en escriure un drama intens, una òpera sobre el triangle amorós que condueix Aida, Amneris i Radamès a plasmar la passió, l’amor i l’odi fins a les últimes conseqüències. El rerefons de l’antic Egipte —l’òpera es va escriure per celebrar la inauguració del canal de Suez— és l’excusa per tractar la temàtica amb grans escenes simfonicocorals, sense oblidar les magnífiques àries que recorren l’extensa partitura.

Debut de la soprano nord-americana Angela Meade al Liceu.

 

Aida

Òpera en quatre actes. Llibret d’Antonio Ghislanzoni. Estrena absoluta: 24/12/1871, a l’Òpera de El Caire. Estrena a Barcelona: 16/04/1876, al Teatre Principal. Estrena al Liceu: 25/02/1877. Darrera representació al Liceu: 30/07/2012. Total de representacions al Liceu: 456.

FITXA ARTÍSTICA

DIRECCIÓ MUSICAL: Gustavo Gimeno

DIRECCIÓ D’ESCENA: Thomas Guthrie

ESCENOGRAFIA: Mestres Cabanes

VESTUARI: Franca Squarciapino

COREOGRAFIA: Angelo Smimmo

IL·LUMINACIÓ: Albert Faura

PRODUCCIÓ: Gran Teatre del Liceu

ORQUESTRA SIMFÒNICA I COR DEL GRAN TEATRE DEL LICEU

DIRECCIÓ DEL COR: Conxita Garcia

 

La històrica producció amb escenografia de Mestres Cabanes torna al Liceu amb Pirozzi i Margaine i Meade

L’Aida dels nostres pares, dels nostres avis o dels nostres besavis. Tornen els decorats hiperrealistes de Josep Mestres Cabanes, realitzats el 1945 i que mostren amb tota la seva esplendor la gran escola de l’escenografia catalana. Sempre al servei de la pompositat —però també de l’intimisme— de l’antepenúltima òpera de Verdi, els decorats de l’artista manresà segueixen la tradició de l’historicisme sense caure mai en el kitsch.

Amb Aida, un Verdi de 58 anys demostrava la seva força gegantina i la seva saviesa musical i teatral en escriure un drama intens, una òpera sobre el triangle amorós que condueix Aida, Amneris i Radamès a plasmar la passió, l’amor i l’odi fins a les últimes conseqüències. El rerefons de l’antic Egipte —l’òpera es va escriure per celebrar la inauguració del canal de Suez— és l’excusa per tractar la temàtica amb grans escenes simfonicocorals, sense oblidar les magnífiques àries que recorren l’extensa partitura.

Debut de la soprano nord-americana Angela Meade al Liceu.

 

Aida

Òpera en quatre actes. Llibret d’Antonio Ghislanzoni. Estrena absoluta: 24/12/1871, a l’Òpera de El Caire. Estrena a Barcelona: 16/04/1876, al Teatre Principal. Estrena al Liceu: 25/02/1877. Darrera representació al Liceu: 30/07/2012. Total de representacions al Liceu: 456.

 

FITXA ARTÍSTICA

DIRECCIÓ MUSICAL: Gustavo Gimeno

DIRECCIÓ D’ESCENA: Thomas Guthrie

ESCENOGRAFIA: Mestres Cabanes

VESTUARI: Franca Squarciapino

COREOGRAFIA: Angelo Smimmo

IL·LUMINACIÓ: Albert Faura

PRODUCCIÓ: Gran Teatre del Liceu

ORQUESTRA SIMFÒNICA I COR DEL GRAN TEATRE DEL LICEU

DIRECCIÓ DEL COR: Conxita Garcia

 

REPARTIMENT

El Rei: Mariano Buccino

Amneris: Clementine Margaine

Aida: Angela Meade

Radamès: Yonghoon Lee

Ramfis: Kwangchul Youn

Amonasro Marco Vratogna

Missatger: Josep Fadó

Sacerdotessa: Berna Perles

 

 


Punto de encuentro
A l-entrada del Gran Teatre del Liceu

Apuntados
  • Rosa


Comentarios