Cargando

🔤  Información

Hola

Presentació:

El meu estil de manteniment físic es desenvolupa principalment per indrets d´alta muntanya. Fins fa poc, degut a la arribada del COVID moltes coses han canviat i ara ens hem d'adaptar a la situació en què estem, per tal motiu les meves sortides són més suaus, a no ser que sigui una activitat amb solitari, de moment pas d´altura per senderisme! Em seguiu

COMENTARI

Aquest és un itinerari circular, senyalitzat com a sender local que recorre per pistes i corriols, la part oriental del municipi de Tiana, el carener del Rocar i els voltants de l’ermita de Mare de Déu de l’Alegria. És en l’entorn d’aquesta ermita on s’hauria situat el nucli romà de Villa Tiziana, origen de la vila de Tiana, i que encara avui conté un conjunt de bells i poderosos masos. El camí transcorre entre boscos de pi pinyer, vinyes i camps de conreu i un suau paisatge mediterrani amb algun tram de pendent pronuncia

RUTA;

Enfilarem pel parc font de l´Alba fins a la riera d’en Font. Seguirem la riera cap al mar i arribarem a la masia de Can Roca per un camí planer que travessa conreus fins al torrent de Can Gil, on hi ha canyes i restes de vegetació de ribera i ruderal amb presència d’espècies al·lòctones, com cotorres argentines i atzavares.

Una pujada suau ens portarà fins al barri de la Virreina, on trobarem un punt d’informació del Parc de la Serralada de Marina. Des d’allà agafarem la pista asfaltada, seguirem les fites i, després d’una pujada suau, arribarem fins a una pista on hi ha una pineda amb brolles i un parell de magnífics exemplars de boles granítiques.

Del Rocar al coll de Vendrans

Tot seguint la pista arribarem a una corba tancada amb un encreuament des d’on surt el camí del Mig d’Alella; seguirem a l’esquerra el camí que careneja i ens enfilarem per una pujada una mica costeruda, que ens condueix a un turó amb blocs granítics dispersos (el Rocar). Aquí podrem gaudir d’unes belles panoràmiques del Maresme, Sant Mateu i el mar, d’una banda, i el terme de Tiana i el Barcelonès, de l’altra.

Del coll de Vendrans a Tiana

El passeig per la carena que creua el coll de Vendrans ens condueix fins a un encreuament de camins al peu del turó del Bessó, envoltat de conreus de vinyes que s’estenen cap a la vessant meridional d’Alella. Abans de la verema veurem les vinyes i els seus ceps de pansa blanca i rosada esperant la propera veremada.

Des del coll del turó anirem carenejant i, a l’alçada de la urbanització (terme d’Alella), girarem cap a l’esquerra; sense perdre alçada seguirem el corriol tot vorejant el vessant de la muntanya fins al turó. Ens trobarem en un paisatge on predominen matolls, prats secs i restes de troncs testimonis del pas del foc que va cremar gran part del terme de Tiana l’estiu de 1994.

Al cap d’un quart d’hora arribarem a una petita carena on podrem gaudir d’una bona vista de l’itinerari transcorregut i del que ens queda per recórrer. Travessarem la zona de les Comunes amb pujades curtes però feixugues. Nou Pins Des d’aquest punt tot és baixada fins a l’ermita de la Mare de Déu de l’Alegria. Des de l’ermita, només queda cami  barri de can gost i al punt de partida per completar l’itinerari.

FITXA TÈCNICA:

Punt d’inici i arribada: Poliesportiu de Tiana

Distància: 12.830 km

Durada: 4 h 15 min

Desnivell: 400 m

Dificultat: Mitjana

Senyalització: línia blanca sobre verd, SL-C 96

ElPROGRAMA; Trobada al poliesportiu de Tiana a les 9h, sortida a les 9,15h., a la font de l´ Amigó parada, descans, esmorça, al final Pícnic a la Font de l´Alba.

TRANSPORT; Parkin Zona Poliesportiu, Línia BUS 29 Badalona-Montgat-Tiana

RECOMANACIONS; Calçat ,beguda, equip de marxa, Àpat pícnic, i com no, protecció per a tu i pels companys. meu móbil de contacte 691490063 Ens veiem sense presses.

✅  Apuntados

• Betty

Regístrate o inicia sesión para apuntarte

📄  Comentarios

nuria Em desapunto per tema confinament 2021-02-23 22:20:17
ISABEL Hola me desapunto por el confinamiento , gracias por la propuesta que vaya bien. 2021-02-23 21:30:17
Pep Hola Tere pots agafar tranquilament el de les 8,30h. 2021-02-23 19:19:48
tere Si cogo el autobús de las 8 llegó a Tiana a las 8-40 y si cogo el de las 8-30 llegó a las 9-10 o 9,15 Si me esperáis cogeré e de las 8-30 si no. Tendré que coger el anterior. Sólo pasan cada media hora.Dime que prefieres que haga 2021-02-22 23:38:55